„Uparty kogut”

1. Wprowadzenie dzieci do tematu zajęć – zagadka „Co to za miejsce?”.
Różne zwierzęta tam bywają
pewnie wszystkie się też znają,
chodzą, brykają i skaczą,
muczą, gęgają i gdaczą.
Każde z nich domek swój ma
pan gospodarz o nich dba. ( wiejskie podwórko )
2. Słuchanie piosenki „Na podwórku” – piosenka, film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q – rozwijanie mowy; poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka.
3. Rysowanie szlaczków po śladzie a potem samodzielnie karty pracy cz. 4, str. 3.
4. Pokaz ilustracji karty pracy cz. 4, str. 4,5 „Na wiejskim podwórku”. Oglądanie obrazka, wskazywanie i nazywanie znajdujących się na nim zwierząt, określanie pierwszej głoski w ich nazwach, dzielenie nazw na sylaby. Liczenie ile zwierząt znajduje się na podwórku.
5. Zabawa ruchowa: „Na wiejskim podwórku” – Dzieci biegają w różnym tempie. Zatrzymują się i na hasło: „Pieski” – chodzą na czworakach i naśladują szczekanie psa. Na hasło: „Koniki” – biegną, zatrzymują się i grzebią kopytkiem. Na hasło: „Koguty” – stają na jednej nodze i naśladują pianie koguta.