1. Przypomnienie i utrwalnie słownictwa z poprzednich lekcji.
  2. Przypomnienie i utrwalenie zasad tworzenia trybu rozkazującego.
  3. Odczytanie zadania domowego str. 93 ćw. 7 i 8
  4. Stunde
  5. Thema: Sie mȍgen ihre Schulfreunde- cechy i upodobania innych osób. Zaimek dzierżawczy.
  6. Str. 94 ćw. 4 Czytamy tekst i odpowiadamy na pytania pisemnie do zeszytu.Str. 94 ćw. 2Czytamy zadania i  piszemy do zeszytu przedmiotowego informacje sprzeczne z ilustracjami.Wprowadzamy zaimek dzierżawczy
  7. Tabelka i podstawowe informacje
  8. Zaimki dzierżawcze używamy do określenia przynależności. Każda osoba w języku niemieckim ma swój zaimek.
    • Das ist meinFreund – To jest mój przyjaciel
    • SeineFreundin ist schön. – Jego przyjaciółka jest piękna.
    • Das ist ihr Buch – To jest jej książka.
    • Das ist dein Hund – To jest twój pies.
    • Besucht ihr eureGroßmutter? – Odwiedzacie waszą babcię?
    • Ich kenne euren Vater – Znam waszego ojca.
    • Ich brauche deine Hilfe – Potrzebuje twojej pomocy.
    • Wo ist meinKind? – Gdzie jest moje dziecko?

    Możemy zauważyć tutaj pewna zależność. Pierwsza część tabelki tyczy się rodzaju męskiego i nijakiego, zaś druga rodzaju żeńskiego i liczby mnogiej (np. Moi przyjaciele – Meine Freunde).

    Der, das- mein                die – meine

    Podsumowanie lekcji.

Kategorie: Wydarzenia